Sunday 1 January 2012

cuci mata cuci hati cuci minda

Hari pertama di bulan januari… masa untuk jalan-jalan bersama family sebelum aku balik ke PERAK L
Agenda utama sebenarnya nak pegi cari barang-barang sekolah untuk adek2 aku.. almaklumlah, da tiba masa untuk masuk sekolah balik after puas dah bercuti..haha..
Lokasi pertama yang dituju…

Tesco BUKIT INDAH JB
(gambar tak bape nak clear sgt *HP murah)

okeyh, first time pegi tesco kat BI  ni..anyway, kat JB ni banyak sgt tesco.. kat seri alam, kat tebrau, kat plentong kalau tak silap..pendek kata kat JB ni da bersepah supermarket..cakap jer nak market ape..semua ade..alhamdulillah..semakin membangun JB sekarang ni..bangga aku jadi anak JB..hehe
untuk pertama kali jugak aku ditunjukkan oleh ayah aku highway baru yang menuju ke nusajaya melalui Kg. Sg Danga.. aku baru tau yang ada kampung ni..huhu.. agak ok la pemandangan dari highway ni..kowang boleh nampak Danga Bay..hoho
then, lepas shopping barang cikit-cikit..kitorang pon gerak gi cari makanan...lapar giler... at last, destinasi makan-makan kitorang kat pengkalan rinting..
after makan-makan, MYDIN jadi destinasi shopping untuk yang kedua.. kat cini mmg murah barang-barang die..so, ape lagi..adik aku pon memang laju jer la capai ape jer yang die suke BUT... yang berfaedah yer.. jangan membazir..huhu.. then, abes shopping around 4pm mcm tu larh...
destinasi seterusnya??
STULANG LAUT
mak aku nak amik angin katanya.. gambar kat atas ni aku snap dr tepi pantai..dari sini korang boleh nampak singapore dengan sangat jelas.. tak payah pegi pon tak pe dah..haha.. kitorang pon lepak tepi pantai sambil makan..haha..makan je kejenya.. :)
herm... gambar kat bwh ni je la yang story keyh..

Loving couple
(mak & ayah)

 Daya Oo
      (my younger sista)

Khusyuk bila dapat makanan..haha
(me)

Giler bergambor itu kami…hee


tu jer yang dapat aku snap daripada trip aku untuk first januari ni... lagi sehari jer aku boleh duduk at JB..selasa ni da kena balik PERAK da..haish..cepatnye cuti ni berlalu kan.. btw, tanggungjawab aku perlu jalankan..EXAM!! 
sekian.....

::SJ FOREVER ::





No comments:

Post a Comment