Thursday 9 February 2012

kamu yang terindah


Aku hanya mampu berserah atas apa yang terjadi kini. Sungguh aku tak mampu hadapinya. Apa yang hanya aku mampu, bersabar dan menunggu. Aku tidak mudah untuk melupakan insan yang bertakhta di dalam hati aku hingga kini. Mencintai dirinya seadanya adalah saat yang paling indah yang pernah aku alami. Amat mustahil bagi aku untuk melupakan kenangan indah ini. Mencintainya adalah perkara yang terindah apatah lagi saat waktu kami bersama mencipta memori. Tetap tersemat di hati ini. Aku sering bertanya pada diriku yang kadang kala ingin melupakannya. Mengapa harus melupakannya? Apa kesalahannya sehingga dihukum untuk melupakannya? Ya, aku tahu yang tidak sepatutnya aku melupakannya. Tiada kesalahan yang dibuatnya dan harus dihukum seberat ini. Siapa diri aku untuk terus melupakannya. Kata orang, semakin kita cuba untuk melupakan seseorang itu, semakin kuat ingatan kita terhadapnya. Ya, begitulah apa yang aku rasa di saat ini. Sejujurnya, aku tidak mampu untuk melupakan dirinya sungguhpun tiada aku lagi di hatinya saat ini. Apa yang pasti, perasaan aku padanya hanya akan tetap begitu di hati aku. Selamanya. Tiada lagi yang mampu singgah di lubuk hati ini. Tetap begitu dan hanya akan begitu selamanya. Andai sahaja hati ini mampu dilihat olehnya. Mungkinkah akan terlihat olehnya segenap ruang ini dipenuhi dengan bayangannya yang menghiasi hari-hariku. Segala kekuranganku akan aku perbaiki. Dengan setiap saat indah kami bersama itulah yang mampu membuat aku tersenyum kini. Disebabkan kenangan itu juga aku akan terus tersenyum sungguhpun pahit. Akan tetap selamanya begitu. Aku selalu menunggumu.


SJ FOREVER

No comments:

Post a Comment